VYDRŽ PRŤKA, VYDRŽ!!!
.

COMPLETION IN PROGRESS.

Please be patient. Ta
Ráda bych všechny čtenáře upozornila, že se již od počátku května 2011 v Austrálii nenacházím. V tuto chvíli se snažím doplnit své zážitky a dostane se i na praktické rady :-)
Ať už patříte k mé rodině, kamarádům, přátelům, známým či neznámým...


(-: ...VÍTEJTE... :-)

Cesty života jsou nepředvídatelné a nevyzpytatelné. Mé kroky teď míří do míst, kde se žije "hlavou dolů", a tak zakládám tento blog, abych mohla informovat ty, které tu opustím, jak se mi v Klokanově daří, nedaří, co mě trápí a co mě dělá potěšení.

Prosím všechny návštěvníky o shovívavost... Snad se mi podaří vést blog racionálně s určitou posloupností a nádechem jakéhosi řádu (či neřádu) :-)

Pokud by někdo i přes to pociťoval potřebu mě kontaktovat osobně, nechť tak učiní na adrese: catchi@centrum.cz

...

sobota 17. října 2009

9.10. - Singapore Zoo (můj největší zážitek)

Singapurská Zoo je jednoznačně jesnou z nejkrásnějších Zoo na světě. Jistě tomu napomáhá i její koncept, kterým je ukázat zvířata v jejich co nejpřirozenějším prostředí. Zvířata žijí v otevřených výbězích a občas máte pocit, že jediné, co vás od nich dělí je jen ten maličký vodní příkop. Většina zabezpečovacích zařízení je důmyslně skryta. I kdybyste byli v Singapuru jen dva či čtyři dni, jednoznačně doporučuji strávit jeden den v Zoo. Po jeho návštěvě se můžete přesunout vedle ke vchodu do Nočního safari a strávit příjemný večer tam.



Nespočet různých show - boj zvířat a domorodců proti kácení deštného pralesa, vodní show s tučňáky, pelikány a lachtany, představení slonů, ledního medvěda a další.

Tady si orangutan vlastníma rukama rozlousknul kokosový ořech.

 
Divákům běhaly nad hlavami opice...
 
... a medvídci.

 
Pelikán byl součástí vodní show.

 
Mořská kráva, dugong nebo chcete-li kapustňák. Měli jich tam celé hejno. Dokonce i jednoho jen 2 dny starého. Byl takový maličkatý :-)))




 
Lachtan chytal balonky, cákal vodu na diváky, pusinkoval vyprané děti, chytal létající talíře apod.

 
Ve sloní show ukazovali především jak jsou sloni šikovní, silní, a jak pomáhají lidem. Měli s nimi nacvičené i vtipné scénky.

 





 

 

 
Na konci představení jste si mohli koupit košíček s ovocem a slony nakrmit :-)))

 
Opičí království je opravdu královstvím.

 
Jednotlivé druhy žijí na odtrůvcích oddělených vodou. mají tam vlastní stromy, lijány, přístřešky, všechno co potřebují. Žádná betonová cimra s lany!

 

 

 

 
Součástí expozice je i imitace etiopské vesničky. Najdete tam zřejmě všechno, co domorodci používají k běžnému životu.

 

 
Ále, tady máme Kačenku :-))

 

 
Hned za vesnicí je výběh pro paviány. Je obrovský, tohle je jen jeho část.

 
Zajímavostí je, že hned v patře nad paviány žijí nějaké kozy.

 
Mají tu australský outback. Tuto expedici otevíral v roce 2006 "lovec krokodýlů" Steve Irvin (ten co ho zabil rejnok). Místní zoo natolik obdivoval, že jí adoptoval jako sesterskou zoo své vlastní australské zoo, kterou najdete u Brisbane. (Snad jsem vás nepřezoovala.)

 
Všichni víme, že tohle je klokan...

 
... a tohle zase wallaby. Wallyby jsou označováni "klokanovití" menšího vzrůstu.

 
Moje další oblíbená expozice. Hroši - vodní baletky. Byla to krásná rodinka-táta, máma a mimčo. Mohli jste je pozorovat, jak pobíhají sem a tam ve vodě, úplně se vznášeli... byla jsem tu snad půl hodiny :-)

Tohle je máma hroch...

 
...dítě hroch...

 
...ještě jednou...

 
...a celá rodinka. Táta je ten vzadu (kouká mu jen hlava), máma vpředu a za zadky jim cupitá dítě :-)

 
Bíli tygři, chlouba nejen naší Liberecké Zoo. Mnohem radši bych ty naše Liberecké viděla v těchto podmínkách!

 

 
To je panečku výběh!!! To je jiný kafe :-))) Člověk si je tak nějak víc užije. Sice je vidíte z větší vzdálenosti než v Liberci, ale to okolí jim dodává majestátnost.

 

 
Tenhle méďa béďa se jmenuje Inuka. Je první ledním medvědem odchovaným v tropických podmínkách. měl taky svojí show. Lovil maso, vodní meloun i živé ryby. A ten ladný pohyb ve vodě - božíííííí...


Graf ukazuje obsah tukuv mléce. Já to nevěděla, vy jo???

 
Další mimčo, tentokráte nosorožčí.

 
Pobíhala tam jak splašená, proto prosím omluvte kvalitu mé fotky.

 
Antilopky...


Kdo by neznal zebru, že? Ale v té zeleni jí to mnohem víc sluší!


 
Král zvířat...

 
Pár ještěrek na cestě. Hlavně dávat bacha, abyste jim nestoupli na ocásek!

 

 

 
Že by kareta obrovská? Kdo? No přece mořská želva! ... tak jsme si užili úryvku z Pelíšků... želva to je, ale jak se jmenuje dál, nevim.

 
Veliká byla dost.


Krokodýli.

 
Další opičí výběh.

 

 
Vidíte ten profil???


Ano, kahau nosatý!

 

 

 
Netopýr.

 
Další prímová expozice byla zasíťovaná. měli tu různé druhy ptáků a taky opice. Ty pobíhali kolem vás, houpali se na stromech nad vámi a ochotně se nechal fotit.

 
Na té větvi sedí ta opička z předešlé fotky. Když jste chtěli dokončet trasu, museli jste jí podejít.

  


Tahle si hověla na schodech.

 
Celá expozice se mi natolik líbila, že jsem se do ní ještě před odchodem znovu vrátila.

Toto je Malajský medvěd, neboli Sun Bear. Jeho populace v Malajsii i nadále klesá, ačkoliv je chráněný. Předtím byl vybíjen kvůli kůůžu, žluči a tlapám, které jsou i nadále používány v tradiční čínské medicíně (a to ačkoliv bylyvynalezeny syntetické látky se stejnými účinky).

 
Na internetu jsem našla lepší fotku.


No a jak jsem si to štrádovala od médi bédi, narazila jsem na přednáškuo orangutanech. Za pět dolarů jsem se s nimi mohla vyfotit a to i vlastním foťákem :-) Já se posadila pod ně a furt jsem byla otočená k nim dozadu. Měla jsem je na dosah ruky, tak blízko jsem k nim byla! Naprosto mě to fascinovalo. Zřízenci mě museli několikrát napomenout, aby mi teda koncečně mohli udělat tu fotku!

 

 
No není loskošněj :-) !!!

 

 
Po ukončení focení upalovali zpátky na stromy. Oni se vlastně pohybovali celou dobu přímo nad vámi v korunách stromů. Mají tam dostatek prostoru a pomůcek na to, aby si tam postavili hnízda a velmi důmyslný system, aby jen tak nemohli ze stromů sami dolů. Bylo to něco fantastického je pozorovat v jejich přirozeném prostředí...

 

 
Další focení a přednáška. Ale už nebylo tak dobré světlo.



 
Celkem běžný obrázek. Musíte si zkrátka dávat bacha na to, kam šlapete.

 
A tohle jsou vydry. Pěkně pištivý potvůrky. Vozily se v proudu potůčku, co jim protékal výběhem a u toho fůrt pištěly!

 
Tapír.

 
No a to je konec. Tady jsem vám jen chtěla ukázat, jak krásně lze navrhnout záchody s umývárnou. Ať žije Singapur!

 
Né, to není pohlednice, ani fotka z internetu. Můj vlastní výtvor! Pohled z našeho hotelového pokoje :-) Hleďte a plačte ;-)

 
V té vysoké věži vlevo je v 71.patře bar. Je z něj krásný výhled na celé město. O tom však v dalším článku.

 
Kráska a zvíře :-)

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Google Website Translator Gadget