VYDRŽ PRŤKA, VYDRŽ!!!
.

COMPLETION IN PROGRESS.

Please be patient. Ta
Ráda bych všechny čtenáře upozornila, že se již od počátku května 2011 v Austrálii nenacházím. V tuto chvíli se snažím doplnit své zážitky a dostane se i na praktické rady :-)
Ať už patříte k mé rodině, kamarádům, přátelům, známým či neznámým...


(-: ...VÍTEJTE... :-)

Cesty života jsou nepředvídatelné a nevyzpytatelné. Mé kroky teď míří do míst, kde se žije "hlavou dolů", a tak zakládám tento blog, abych mohla informovat ty, které tu opustím, jak se mi v Klokanově daří, nedaří, co mě trápí a co mě dělá potěšení.

Prosím všechny návštěvníky o shovívavost... Snad se mi podaří vést blog racionálně s určitou posloupností a nádechem jakéhosi řádu (či neřádu) :-)

Pokud by někdo i přes to pociťoval potřebu mě kontaktovat osobně, nechť tak učiní na adrese: catchi@centrum.cz

...

pátek 16. října 2009

2.10. - Arab Street

V pátek jsem šla nejdříve zajistit lístky na autobus do Kuala Lumpuru. Bylo nám poraděno, abysme do K-L (nikdo nepoužívá celý název) jeli budem. Vyjde to asi na 5 hodin, je to levnější a skoro stejně rychlé jako letadlo. Kdybysme chtěli letět, museli bysme dvě hodiny před tím na letiště, pak hodinu a něco strávit v letadle a jelikož je letiště asi 70km od K-L, strávili bysme další hodinu v taxíku, ve kterym by nás jako západní turisty pěkně skrouhli! Lístky se prodávali v jednom nákupním centru u arabské čtvrti. Nákupní centrum bylo fakt hnusné, tak jsem se tam snažila strávit jen minimum nutné doby. Oběhala jsem všechny kanceláře, abych zmapovala dostupnost lístků, cenu a vybavení autobusů a nakonec koupila lístky tam s jednou společností a zpět s jinou. Hned na to jsem vyrazila do ulic Arabské čtvrti.

Takhle žijí běžní singapurčané. Paneláky-králíkázny. jediným rozdílem oproti nám jsou všudypřítomné klimatizační jednotky hyzdící opláštění domů (nicméně jsou jednoznačně nezbytné).



Tady jedna z měšit.

 
Slavobrána do arabské čtvrti. Byly u všech hlavních vjezdů do čtvrti
.
 
Obchody byly neskutečně barevné. Tady prodávali stuhy a korálky.

 
Domy jsou jasným pozůstatkem britské koloniální architektury.

 

 
Je libo si sednout?

 

 
Obchůdek se suvenýry.

 
Tohle je replika tradičního paláce na Sumatře. Byla vystavená v muzeu malajské kultury. Já jsem do muzea nešla, jen jsem prošla zahradu, vyžahla všecnu vodu a seděla asi 20 minut ve stínu na lavičce, aby to kvůli tomu vedru se mnou neseklo.

 

 
Měli tam i dílny s ručně vyráběným zbožím. Tohle je malba na hedvábí. Byla pěkně drahá, ale kráááásnáááá.

 
Minideštníčky asi pro kočičky.

 
Opět tradiční městská architektura. Prolíná se všemi "historickými" čtvrtěmi.

 
Jediný stín byl v krásně chladném podloubí.

 
Tahle mešita byla kousek od muzea. Z minaretu asi dvě hodiny nepřetržitě halekal imám (nebo kýho šlaka se to jmenujou) a před ní se to hemžilo muži jsoucími k motlitbám (ženský tam nesměj). Někteří byli v tradičních oblecích, jiní měli jen tričko a džíny.  (Nedivim se, že ve Švýcarsku neschválili minarety. Představa směsi jódlování a halekání z minaretu by mě do Švýcarska opravdu nedostala. Vždyť oni se modlí x-krát denně! Tím ale nechci říkat, že proti nim něco mám!!! Jsem v tomto směru tolerantní!)

 
Na motlitby přijeli v autech nebo na motorkách. V téhle uličce byla většina krámků se suvenýry.

 

 
Pod zelenou roletou se skrývalo bistro. nabízeli indické kari, označení  měli B, ceny víc než dobré a jídlo bylo ve finále vynikající. Jen tu sklenic asi nikdo před tím neumyl, bléééé. Ještě že jsem měla vlastní vodu!

 

 
Naprosto jsem se zamilovala do obchodů s látkami. Jsou jim věnované celé ulice, krámek vedle krámku. Nádherné barvy a vzory. Do 24 hodin vám tam ušijí, co budete chtít. Chtěla jsem se jen koukat a nechat se okouzlovat vší tou nádherou, ale jen jsem trochu zpomalila, už jsem měla za krkem 2 lidi (majitele a jeho ženu-většinou) a už mě tahali za ruku dovnitř...  Na mojí poznámku, že se chci jen dívat nedbali a hned mi strkali do rukou na ošahání látky a na podívání střihy. Jakmile začli vytahovat metr, byla jsem ve dveřích...

 

 

 

 

 
Stín je všemocný...

 
Tak tahle budova na mě působila zlostným dojmem. Nachází se v ní sice nákupní centrum, ale mě připadala tak nějak démonická. Ono není moc vidět, ale když před tím kolesem stojíte a kolem něj nic nejni, tak to fakt budilo hrůzu, jak  kdybyste šli do pekel...
 
Byly sice asi jen 2 hodiny po poledni, ale vedro bylo neskutečné. Kolem 39°C ve stínu! Tak jsem se na další poznávání vyflákla a rozhodla se strávit zbytek odpoledne u hotelového bazénu.

 
A není nic lepšího, než trávit tento čas s nejlepším přítelem. Horalek jsem si vezla 12 - na každý den jednu :-)

 
Večer jsme šli s Danem do Japonské restaurace. Dali jsme si suši...

 
... a nudle s krevetami.

 
Používání hůlek mi nedělá žádný problém, zato kolik wasabi použít, to chce velkou opatrnost! Pálivej neřád!!!

 
Jako dezert jsme si dali tři druhy zmrzliny :-)

 

Nijak dlouho jsme neponocovali, museli jsme totiž brzo ráno vstávat, abysme stihli autobus v 6:00 do Kuala Lumpuru (K-L).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Google Website Translator Gadget