VYDRŽ PRŤKA, VYDRŽ!!!
.

COMPLETION IN PROGRESS.

Please be patient. Ta
Ráda bych všechny čtenáře upozornila, že se již od počátku května 2011 v Austrálii nenacházím. V tuto chvíli se snažím doplnit své zážitky a dostane se i na praktické rady :-)
Ať už patříte k mé rodině, kamarádům, přátelům, známým či neznámým...


(-: ...VÍTEJTE... :-)

Cesty života jsou nepředvídatelné a nevyzpytatelné. Mé kroky teď míří do míst, kde se žije "hlavou dolů", a tak zakládám tento blog, abych mohla informovat ty, které tu opustím, jak se mi v Klokanově daří, nedaří, co mě trápí a co mě dělá potěšení.

Prosím všechny návštěvníky o shovívavost... Snad se mi podaří vést blog racionálně s určitou posloupností a nádechem jakéhosi řádu (či neřádu) :-)

Pokud by někdo i přes to pociťoval potřebu mě kontaktovat osobně, nechť tak učiní na adrese: catchi@centrum.cz

...

čtvrtek 15. října 2009

1.10. - Botanical Gardens

Botanická zahrada je kousek od centra a je neuvěřitelně veliká. Původně jsem si myslela, že budu kolem šesté večer v hotelu, ale ve skutečnosti jsem ze zahrady odcházela až kolem sedmé.

Moc ke psaní tu toho nebude, bude to víc fotoblog :-)

Tahle část se jmenuje Evolution Garden (evoluční zahrada).


Je tu znázorněno všechno od vzniku země. Kdy tu byly jen skály...

 
Pak tu byla voda s mikroorganismy...


Pak začla růst zeleň...

 
Všelijakých tvarů... (ty divný stromy jsou z betonu :-) )

 
Pak tu byli i dinosauři.

 


Tahle želva nebyla asi součástí expozice, nicméně si hověla u jezírka, tak jsem jí vyblejskla.

 
Tohle je to její jezírko.

 
Pak tu začly pobíhat zvířata.

 
Pak evoluční zahrada skončila a já šla dál. No a teď začne to pásmo fotek kytiček.




Já vim, že je to nakřivo, když já nemám stativ...

 
Jedno z dalších jezírek... tohle je přesně typ fotky za mléčné oblohy, který nemám ráda, ale když ty mraky nemůžu odfouknout, tak co mám dělat...
 
Tohle jsou myslím mladé banánovníky, ale ruku do ohně za to nedám!

 

 
Zkoušeli jste někdy nahnat 4 zvířata do jednoho záběru??? Já je lovila snad půl hodiny, ale do několika fotek sem je nahnala!

 

 
Při lovu labutí jsem se dostala až na takový můstek, pod nímž se proháněly spousty želev. Malý, velký, rychlý i pomalý, jednou se dokonce jedna z labutí s želvou srazila, ale nic si neudělaly. Obě dvě se lekly a ryhle stočily kormidlo na jinou stranu. Jinak želvy odpočívaly na mostní konstrukci. Někdy byly i tři v jedný lajně.

 
Krapet zeleně...

 

 
Tuhle mám asi ze všech nejdradši...

 
Další fotka samospouští :-)

 
Další jezírko...

 
...a když jsem si u něj hověla na okraji chodníku, přilítli malí vrabečci a takle ta se mnou koukali na vodu...

 
Vyfotit tyhle dvě spolu a aby to bylo ostrý byl taky výkon.

 
Další oblíbená...

 
Tahle část se jmenovala Palm Valley (údolí palem).

 
Vodopádek.

 

 

 
Tu mám taky moc ráda.

 
Moje nejoblíbenější kvítko patří stromu Frangipani. Nádherné barvy a úžasná vůně!



 
Tady u toho ostnatého bambusu začínala část s deštným pralesem.

 
Mimochodem v téhle části mě něco ale ukrutně poštípalo! Nohy jsem měla samý štípanec a hrozně to svědilo. Udělaly se mi kolem štípanců asi deseticentimetrové koláče a když jsem to už nemohla vydržet a další den šla do lékárny, koukali na mě se zděšením a dali mi nějakou mastičku. Až v hotelu po rozbalení jsem zjistila že je to nějaký kortikoid na exémy a na štípance to nezabírá. I tak jsem jí ale používala a doufala v účinek podobný jako placebo efekt a používala autosugesci.




To jsou prosím kořeny.

 
Jedna ze "samofotek". Nastavila jsem samospoušť na vteřin, běžela od foťáku a pak dělala uvolněnou turistku. naštěstí mě nikdo jiný neviděl :-)

 
V Singapuru je obrovská zahrada orchidejí s více než 20,000 rostlinami. Za vstup se platí (jinak je celá botanická zahrada zadarmo), ale se studentskou kartou jsem se tam dostala za 1SGD. Ačkoliv orchidejová zahrada zabírá jen zlomek celé botanické zahrady, strávila jsem v ní asi 3,5 hodiny a fotila jak posedlá! Z tohoto dne mám přes 500 fotografií, tak jsem musela provést řádnou selekci.

 
Některé orchideje mají květ velký jak dlaň jiné zase malý jak nehet u palce (dívčího)... Některé mají velké plné listy, jiné uzounké anebo do vrtule. Všude bylo spousty barev, vůní, tvarů...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 



 

 

 

 

 


Vzhledem k tomu že různé druhy orchidejí potřebují jiné podnebí, měli některé druhy uchované v Mist House (mlžném domě), kde se neustále vytvářela studenější pára, která pak v jemných kapičkách padala na květy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
V Mist House měli i krásné ozdobné sošky.

 

 
Na některých  nich byly vystaveny jednotlivé exponáty.

 

 
Tohle byl klimatizovaný skleník pro orchideje z jižná ameriky z vysokorských oblastí. Bohužel zrovna ani jedna z nich nekvetla. Ale bylo tam tak krásně studeno!!!

 
Udělali tam i vodopád.

 
Tohle je už zase nza normálních singapurských klimatických podmínek.

 
Zase Frangipani :-)

 

 
Tohle byla snad nejmenší orchidej, kterou jsem tam viděla. Byla velká asi jako nehet u palce na ruce.

 
Zázvorová zahrada

 
Nikdy bych neřekla, že zázvor má tak nádherné růdé květy. Rostou na rovném, dlouhém a poměrně tlustém stonku, listy mají jen u země.

 

 
Vodopád s jeskyní.


Sukulenty.

 
Měli tam i několik soch. Mě se nejvíc líbila tahle a měla název "Předávání vědomostí".

 
Tahle část už vypadala spíš jako nádherný obrovský park.

 

 
Frangipani.

 

 

 
Jetelíček.


Socha znázornující let labutí.

 
Večer jsme se šli zase projít. Tentokráte do Clark Quay. Tady je velké množství restaurací a hlavně barů.

 

 
A mají tu naprosto neuvěřitelnou věc. Postavili tu do kříže dvě ulice, v nich jsou jen restaurace a bary, ty dvě ulice zastřešili jak vidíte na další foce a klimatizovali! ovšem střecha nemá žádný bod dotyku s okolními domy, jen je zakrývá proti dešti jako obrovská soustava deštníků.

 
Ty tubusy, co vypadají jako sloní nosy s otvory jsou klimatizačními vývody. Vhání do ulice studený vzduch.

 
To nahoře s dírami je ten ventilační tubus.

 
Tady je krásně vidět, jak zastřešení vypadá.

 
Cestou zpátky jsme se zastavili u simbolu Singapuru. Je to Merlion. napůl ryba, napůl lev. Najdete ho na většině pohlednic.

 

 
Tohle je taky významná atrakce. Singapore Flyer. Obří kolo, z jehož vrcholu máte krásný výhled na Singapur.
Nebyla jsem na něm. Přišlo mi to zbytečné, páč jsme měli s Danem naplánováno jít na drink do 71poschodí jednoho místního mrakodrapu.

 
Budova vlevo je divadlo s koncertními halou. Od divadla napravo je náš hotel a pak Suntec City. Je to několik budov patřících investiční společnosti Suntech. Je to takové městečko ve městě. Tvoří ho kanceláře a obrovské nákupní centrum. Mimojiné je tam také největší fontána na světě - Fountain of Wealth (fontána bohatství), která byla navržena mimo jiné podle principů feng-shui

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Google Website Translator Gadget