VYDRŽ PRŤKA, VYDRŽ!!!
.

COMPLETION IN PROGRESS.

Please be patient. Ta
Ráda bych všechny čtenáře upozornila, že se již od počátku května 2011 v Austrálii nenacházím. V tuto chvíli se snažím doplnit své zážitky a dostane se i na praktické rady :-)
Ať už patříte k mé rodině, kamarádům, přátelům, známým či neznámým...


(-: ...VÍTEJTE... :-)

Cesty života jsou nepředvídatelné a nevyzpytatelné. Mé kroky teď míří do míst, kde se žije "hlavou dolů", a tak zakládám tento blog, abych mohla informovat ty, které tu opustím, jak se mi v Klokanově daří, nedaří, co mě trápí a co mě dělá potěšení.

Prosím všechny návštěvníky o shovívavost... Snad se mi podaří vést blog racionálně s určitou posloupností a nádechem jakéhosi řádu (či neřádu) :-)

Pokud by někdo i přes to pociťoval potřebu mě kontaktovat osobně, nechť tak učiní na adrese: catchi@centrum.cz

...

úterý 27. dubna 2010

25.4. - ANZAC day


ANZAC day je státní svátek. Je to den, kdy si australani a novozélanďani připomínají padlé v první a druhé světové válce. Ještě před úsvitem se konají mše po celé Austrálii. My jsme se jedné zúčastnili. Konala se před šestou hodinou ranní na Martin Place za účasti guvernéra státu Nový jižní Wales, dalších politických špiček, různých generálů a náměstí plného lidí. Ráno se mi teda fakt vstávat nechtělo, obzvlášť proto že jsem pracovala dýl jak do půlnoci a vyrazit jsme museli v 5:15. Ale pro ten zážitek, proč ne. Sešli jsme se všichni. Carlos a Gemma jeli s námi z Bondi beach, Justin a Jo se přidali ve městě. Lilo jak z konve, takže se moc fotit nedalo.

A aby viděli i ti vzadu, nechaběla vekoplošná obrazovka.


Jak to probíhá. Na začátku je několi proslovů (ale krátkých), pak zazní písně a asi 20ti minutová mše. Všechno bylo během 40 minut hotovo. Jak efektivní. Nikdo neznevažuje tuhle chvíli k politickému sebezviditelnění. Všichni tu jsou čistě proto, aby uctili památku zesnulých bojovníků, kamarádů, členů rodin.

Z toho bysme si měli vzít příklad. Válka se nás dotkla mnohem víc než Australanů, ale na naše padlé jsme hodně rychle zapoměli! /roveň národa se pozná podle toho, jak rychle zapomíná. No řeknu vám, nejsme na dobré cestě!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Google Website Translator Gadget