VYDRŽ PRŤKA, VYDRŽ!!!
.

COMPLETION IN PROGRESS.

Please be patient. Ta
Ráda bych všechny čtenáře upozornila, že se již od počátku května 2011 v Austrálii nenacházím. V tuto chvíli se snažím doplnit své zážitky a dostane se i na praktické rady :-)
Ať už patříte k mé rodině, kamarádům, přátelům, známým či neznámým...


(-: ...VÍTEJTE... :-)

Cesty života jsou nepředvídatelné a nevyzpytatelné. Mé kroky teď míří do míst, kde se žije "hlavou dolů", a tak zakládám tento blog, abych mohla informovat ty, které tu opustím, jak se mi v Klokanově daří, nedaří, co mě trápí a co mě dělá potěšení.

Prosím všechny návštěvníky o shovívavost... Snad se mi podaří vést blog racionálně s určitou posloupností a nádechem jakéhosi řádu (či neřádu) :-)

Pokud by někdo i přes to pociťoval potřebu mě kontaktovat osobně, nechť tak učiní na adrese: catchi@centrum.cz

...

neděle 22. března 2009

13.3.2009 Melbourne

Do Melbourne jsme letěli v pátek v šest hodin ráno! Já pracovala ve čtvrtek do půlnoci v restauraci, pak mi trvalo další hodinu se dostat domů a ještě jsem se musela zabalit - to máme dvě hodiny ráno. Na letišti musíte být tak 45 minut před odletem, tekže jsme vstávali ve čtyři.

Odbavení proběhlo bez problému, Dan obstaral online check-in a sedadla u okýnka :-) Výhled byl velmi dobrý... Viděli jsme hodně spálených lesů, domů, ale i linie, kde se požár zastavil... Rozdíl mezi černou a zrzavou barvou spálené země a zelenou té, co byla na živu, byl markantní...

Z letiště jsme jeli taxíkem do hotelu v centru města. Náš pokoj byl naštěstí připraven, tak jsme si dali power nap (česky - "převalili jsme voko"-prostě jsme si schrupli) na hodinku a půl a pak se vydali do prozkoumat město. Dan jezdí občas pracovně do Melbourne, tak mi dělal průvodce. Počasí bylo nádherné, stačilo mi tričko a mikinu jsem hodila přes kabelku.

Ulice si už nepamatuju přesně, ale tohle by mohla být Bourke street.


Pohled na druhou stranu...


Jedna z obchodních pasáží...


Další ulička...


A tohle je na Melbourne nejkouzelnější... Různé malé uličky -"lanes" které jsou a nejsou zastřešené, nacházejí se v nich různé kavárničky, bistra, restaurace a obchůdky se vším možným...


...další obchodní pasáž...


Dan chtěl vědět, proč si nedám kafe... Tak jsem mu řekla, že když si to tolik přeje, tak si ho dám, ale že to bude naposledy, co mě o to bude žádat... nerozuměl... Jakmile jsem však z držáku na cukříky vytáhla pět cukrů, porozuměl :-)

No co... dva cukříky rozpráším po pěně café latté a zbývající tři jdou potom přímo do kávy... Hodně se křenil, když tu mojí mňamku ochutnával :-)


Důkaz! ... nebo že bych jich spotřebovala šest???... Kdo ví?


Další "lane"...


Jedna trochu širší se stolky uprostřed...


Život ulice...


Šli jsme kolem knihovny - byl čas oběda a byla odtamtud slyšet krásá hudba, tak jsme zavítali dovnitř a zjistili, že tam každý pátek v březnu po obědě hrají živě umělci. Už si nepamatuju její jsméno, ale seděli jsme tam skoro hodinu a poslouchali krásné písničky...


V Sydney máme operu, tady mají Flinders Station - nádraží...


"Staré nádraží a stará tramvaj".


Tohle je první katedrála, kterou jse tu navštívila- St. Pauls Cathedral (je přímo naproti přes křižovatku od Flinders Station).



Varhany.


Oltář.


Naše rodinná tradice... Zapálit a zavzpomínat v chrámu Páně...


Zvenčí. Kvalita nic moc, bylo to proti slunci.


Jdeme se kouknout na South Bank(=jižní břeh) a Yarra River.


Yarra River.


South bank- nová část města s mrakodrapy... Ta vysoká budova je vlastně nejvyší v celém Melbourne a na její vrchol chodí lidi pozorovat západ slunce. Vlezné: $25 a stejně se pak zatáhlo a nebylo by nic vidět...


"Stará" část města...


Promenádovali jsme se po promenádě kolem Yarra River, dali si báječnou zmrzku - já si dala malinovou a mangovou - boží!!! Baštili jsme jí na břehu a sledovali lodičky s turisty...


Pak jsme zašli do největšího Casina na Jižní polokouli. Bylo obrovské. Všude blikaly automaty, točily se rulety, šustily karty, cinkaly žetony... A protože Dan měl zrovna ten den narozeniny, dali jsme si šampáňo a koukali na velkoplošnou televizi, kde dávali přehled evropského poháru ve fotbalu. Snažila jsem se rozšířit Danovy obzory o hráče jako je Čech, Nedvěd, Rosický a spol. Byl upřímě ohromen mou znalostí tématu... To víte, oni toho ti švýcaři moc vrcholově nenahrajou.....

Večer jsme zašli do jedné z uliček na večeři do thajské restaurace a pak padli únavou...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Google Website Translator Gadget